کد مطلب:174234 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:374

سیدالشهدا (ع) ، پدر امامان نه گانه
یكی دیگر از بركات فردی سیدالشهدا (ع) كه از ارزش معنوی بسیاری برخوردار است ، این است كه نه امام معصوم (ع) بعد از او از فرزندان گرامی آن حضرت می باشند ، و نسل امامان به بركت وجود او ادامه یافت . چنانكه از امام باقر و امام صادق (ع) روایت شده است كه فرمودند: «خداوند عوض قتل امام حسین (ع) چهار ویژگی به آن حضرت عطا فرموده است : اول - امامت را در ذریه او قرار داده است، دوم - شفا را در تربت آن جناب قرار داده، سوم - كنار و زیر قبه او دعا مستجاب می باشد، چهارم - ایام زیارت كنندگان او از عمرشان حساب نمی شود». 6



از طرفی در روایات بر این امر تصریح شده كه علی بن الحسین (ع) بعد از پدر به امامت رسیده است . چنانكه عبدالله بن عتبه روایت كرده: خدمت امام حسین (ع) بودم كه پسر كوچكترش «علی» وارد شد. (یعنی حضرت سجاد (ع) كه از علی اكبر كوچكتر بوده است . و این واقعه قبل از تولد علی اصغر می باشد). تا آنجا كه می گوید: عرض كردم : اگر آن امری كه از آن به خدا پناه می برم اتفاق افتاد ، به چه كسی رجوع كنیم؟ (یعنی امام بعد از شما كیست؟) فرمود: به این پسرم : علی ، او امام و پدر امامان است ...» 7.



روایت در این زمینه زیادتر از آن است كه در این مختصر بدانها پرداخته شود، ضمن اینكه ادامه امامت از ذریه امام حسین (ع) به خاطر مشهور بودن آن ، نیازی به استدلال روایی بیشتر از آنچه ذكر شده، ندارد.



باری ، استمرار خط مستقیم و هدایتگر امامت به بركت وجود مقدس سیدالشهدا (ع) است، و این از بزرگترین بركتهای فردی و معنوی آن حضرت است .





*



او شفیع است این جهان و آن جهان جهان در دین و آنجا در جنان

*



جهان در دین و آنجا در جنان

6 وسائل الشيعه , شيخ حر عاملي , ج 10 ص 329



7 اثبات الهداة , شيخ حر عاملي , ج 5 ص 215